Pentru tinerii șoferi care se pregăteau să se încumete la volanul unei mașini puternice, veștile nu sunt tocmai în favoarea lor. Sunt vizați tinerii cu vârsta de sub 21 de ani.
Drumurile din România sunt periculoase pentru șoferii care nu au simțul vitezei, în special tinerii care abia iau carnetul de conducere și se încumetă la volanul unei mașini puternice.
Acești șoferi nu vor mai putea conduce autoturisme cu peste 100 de cai putere
În acest context, a fost luată decizia ca tinerii şoferi români cu vârsta sub 21 de ani să nu mai poată conduce bolizi de peste 100 de cai putere, potrivit unei propuneri legislative existente la Senat.
De asemenea, o altă măsură prevede suplimentarea orelor de pregătire teoretice și practică la școala de șoferi de la 20 la 25 de ore, pentru teorie, respectiv de la 35 la 45 de ore, pentru examenul de traseu.
Legea prevede ca șoferii care au o vârstă de până la 21 de ani sau care au o experiență de conducere mai mică de un an, pentru vehiculele de categoria B, să conducă de acum înainte doar autoturisme cu puterea sub 100 cai putere sau 75 kW, la maşinile electrice.
Șoferii vor fi avertizați de prezența radarelor
De asemenea, tot în urma propunerii legislastive, Poliția va fi obligată să avertizeze şoferii cu privire la prezenţa radarelor pe drumurile publice din România.
„Poliţia rutieră avertizează conducătorii de autovehicule în legătură cu prezenţa în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei, prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei ”, se arată în propunerea legislativă.
România rămâne pe primul loc în Europa la numărul de accidente rutiere
Potrivit Institutului Național de Statistică, în România au loc zilnic nu mai puțin de 70 de accidente rutiere.
În 2022 au avut loc zilnic, în medie, aproximativ 76 de accidente, ceea ce înseamnă aproape 30.000 de accidente în toată țara.
Cele mai multe accidente s-au produs în Capitală, urmată apoi de județele Iași, Cluj, Constanța și Mureș.
Astfel, România se clasează chiar în fruntea clasamentului european la cele mai multe accidente rutiere.